Section outline
-
-
Opened: Thursday, 20 June 2024, 6:00 PMDue: Wednesday, 31 July 2024, 12:00 AM
This group assignment focus on developing capacities of the SAB members to craft an action plan for fostering the successful implementation of the SAB recommendations within the Technical and Vocational Education and Training sector .
Objectives:
Identify key stakeholders involved in TVET sector.
Develop an action plan with concrete steps to motivate stakeholders to upgrade the TVET system.
The group is asked to:
1. Analyze the situation:
Brainstorm and list all the relevant stakeholders involved in TVET and SAB implementation in Lebanon. This may include government bodies, educational institutions, accreditation bodies, industry representatives, and student organizations….
You can rely on your previous work in module 1 and 2.
2. For each stakeholder group, identify their:
*Roles and responsibilities
*Interests SAB TVET
* Resources they can bring
3. Analyze the current situation of the team Technical School:
*Develop an action plan to involve those stakeholders in the School Advisory Board activities in an efficient way.
-
Opened: Thursday, 20 June 2024, 12:00 AMDue: Thursday, 18 July 2024, 12:00 AM
تركز هذه المهمة الجماعية على تنمية قدرات أعضاء المجلس الاستشاري لصياغة خطة عمل لتعزيز التنفيذ الناجح للتوصيات.
الأهداف
تحديد أصحاب المصلحة الرئيسيين المشاركين في قطاع التعليم والتدريب التقني والمهني
وضع خطة عمل بخطوات ملموسة لتحفيز أصحاب المصلحة على تطوير نظام التعليم والتدريب التقني والمهني.
المطلوب من المجموعة
تحليل الوضع
عصف الأفكار وإدراج جميع أصحاب المصلحة المعنيين بتنفيذ التعليم والتدريب التقني والمهني. ويمكن أن يشمل ذلك الهيئات الحكومية والمؤسسات التعليمية وهيئات الاعتماد وممثلي الصناعة والمنظمات الطلابية
بالنسبة لكل مجموعة من أصحاب المصلحة، حدد
الأدوار والمسؤوليات
الموارد التي يمكنهم تقديمها
تحليل الوضع الحالي لمدرسة فنية من اختياركم
وضع خطة عمل لإشراك أصحاب المصلحة في أنشطة مجلس إدارة المدرسة بطريقة فعالة
-